Gdańsk szuka projektanta modernizacji torowiska tramwajowego od Opery Bałtyckiej do skrzyżowania Hallera i Klinicznej. Powstanie tu wspólny, tramwajowo-autobusowy wydzielony pas dla komunikacji publicznej. Projektowane rozwiązania są tymczasowe, bowiem docelowo tramwaje pojadą tutaj inaczej.
Gdańsk ogłosił przetarg na opracowanie projektu modernizacji torowiska tramwajowego w alei Hallera na skrzyżowaniu Hallera i Zwycięstwa, a także na odcinku od Zwycięstwa do ulicy Klinicznej. Do zadań projektanta będzie wykonanie projektu budowlanego oraz wykonawczego wraz z pozyskaniem niezbędnych decyzji administracyjnych.
W opisie zamówienia czytamy, że zamawiający uzyskał opinie m.in. od Gdańskich Autobusów i Tramwajów a także od ZTM Gdańsk w zakresie szczegółowych rozwiązań dla projektowanego torowiska, choć wykonawca ma je traktować “poglądowo” i ma wystąpić o wytyczne techniczne do poszczególnych opiniujących.
W wytycznych przekazanych przez Gdańskie Autobusy i Tramwaje zapisano, że torowisko ma zostać wykonane w technologii bezpodsypkowej z zabudową betonową, która umożliwi łatwe wykonywanie prac remontowych w czasie weekendowych zamknięć torowych. Wykonawca ma zaprojektować podtorowe tłumienie drgań powodowanych przez tramwaje w celu ochrony budynków, przede wszystkim Opery Bałtyckiej.
Torowisko ma zostać zaprojektowane jako wydzielone od ruchu samochodowego, będąc wspólnym pasem dla autobusów i tramwajów. ZTM Gdańsk chce, aby autobusy wjeżdżające na aleję Zwycięstwa nie powodowały strat czasowych kursujących tu tramwajów. Organizator podaje kilka możliwości osiągnięcia takiego stanu rzeczy, a więc dopuszczenie wjazdu autobusów z PAT prosto na skrzyżowanie, wjazd autobusów na lewoskręt a następnie na skrzyżowanie lub też poprzez zastosowanie śluzy autobusowej. Projekt ma dotyczyć także przebudowy sieci trakcyjnej.
Jednocześnie ZTM zaznacza, że przyjęte rozwiązanie będzie tymczasowe, bowiem docelowo trasa tramwajowa ma zostać przeniesiona z ulicy Hallera na tzw. Nową Hallera, umożliwiając dogodne skomunikowanie ruchu tramwajowego i kolejowego w obrębie przystanku Gdańsk Politechnika.
Na wykonanie całości zamówienia przewidziano 70 tygodni od momentu zawarcia umowy.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.